Contact
Bd-ul. Mamaia, nr. 152, Et. 2, Constanta, Romania
Telefon Birou: +40 241 485 002
Management: +40 755 690 002
Evenimente: + 40 755 690 000

Email: office@touch-media.ro
Acest site apartine comaniei Touch Media SRL
Este interzisa reproducerea textelor si preluarrea imaginilor fara a avea acordul nostru.

Copyright 2015 S.C. Touch Media S.R.L
Toate drepturile rezervate

blog
touchmedia360o

Interviu pentru IQads cu Alexandru Angheliu, Touch Media

Despre tine

 

De mic, am facut arte plastice. In scoala primara si in liceu, cu ajutorul unor profesori dedicati, am primit fundamentul pentru estetica si tehnica. Pana in clasa a 12-a, am studiat pictura. Fiind adolescent, pictam si o faceam atat de liber si asumat. Atunci, am crescut cu adevarat. Nu ma constrangea nimeni si nimic, nici macar eu.

 

Cred ca auto-limitarile care au urmat acelei perioade m-au facut sa urc mai incet pentru o vreme. Dar m-am intors la basic, am inceput sa desenez din nou si, acum,  am proiecte in care fac creatie asa cum am simtit dintotdeauna sa fac.

 

Revenind, dupa liceu, m-am simtit atras de foto si m-am indreptat spre Universitatea din Bucuresti, unde, in cadrul Facultatii de Arte Plastice, exista o astfel de sectie. Recunosc ca Facultatea de Foto-Video-Media din Bucuresti mi-a permis multe deschideri. Am intrat in zona de creatie tehnologizata si am inceput sa ma joc cu programele de calculator care o dezvoltau. Si m-am indreptat, inca din primul an de facultate, spre colaborari.

 

Am lucrat ca designer si web designer in mai multe companii mari din tara, care isi aveau sediul in Bucuresti. Am fost primul designer al celui mai mare magazin online din Romania si acolo am invatat foarte multe despre branding si marketing aplicat in online.

 

Asa rudimentar, cum era online-ul in 2006, mi-a deschis un orizont pentru un business ce deja se contura in mintea mea. Era ce stiam sa fac foarte bine si aveam sa o fac pentru mine.

 

Touch Media a luat fiinta in 2004 in Constanta. Parcursul agentiei a fost unul timid la inceput, dar a avut baze solide, curajul meu de a dezvolta un business pe un sector care nu exista inca in orasul de la malul marii. A fost si experienta, desigur, capatata la joburile pe care le-am avut in Bucuresti, dar a fost si stropul de inconstienta al novicelui intr-un business, pe care eu il numeam entuziasm.

 

 

Echipa si devenirea Touch Media

 

Toate experientele si studiile m-au ajutat in ceea ce a devenit acum Touch Media. Echipa mea sunt eu. Crestem impreuna. Invatam. Acum, Touch Media este o agentie de branding, marketing online si dezvoltare web, cu 9 angajati, fiecare om specializat si dedicat unui sector anume.

 

Am inceput sa ne pozitionam pe drumul nostru in 2010. Pana atunci ne-am limitat la piata locala si am iesit timid din aceasta. Am crescut incet, dar sigur. Ne-am extins in momentul in care au aparut si primii clienti internationali, dar si companiile multinationale. Atunci, a crescut si personalul si, de la o firma cu 1-2 angajati, am inceput sa ne formam ca o echipa.

 

Avantajele si dezavantajele localului

 

Faptul ca suntem in Constanta ne ofera avantajul locatiei si al anumitor costuri reduse pe diferite sectoare, dar si dezavantaje.

 

Principalul este accesul la personal specializat. Gasim foarte greu oameni bine pregatiti si, de aceea, deseori organizam internship-uri. Baza personalului nostru este formata din web developeri. Suntem, in primul rand, o agentie de dezvoltare web si aici avem nevoie de oameni cel mai des. Mai ales ca este un sector in crestere. Clientii se deschid si isi asuma rolul si costurile web in dezvoltarea business-ului, personalul trebuie sa creasca odata cu ei.

 

Un alt neajuns ar fi lipsa accesului la evenimentele din domeniu. Unei agentii din provincie ii este putin incomod sa merarga cu toata echipa la conferinte si training-uri in Bucuresti atat de des cum se organizeaza.

 

Clienti

 

De cativa ani, incercam sa atragem doar clienti mari. Dar nu renuntam la cei mici cu care am pornit la drum. Partea buna este ca multi dintre cei mici au devenit mari si foarte mari. Au crescut odata cu noi.

 

Ceea ce inca ne da batai de cap la un client este lipsa de educatie in domeniu. Multi sunt focusati pe rezultate rapide. De aceea, rolul meu, ca manager, este, de multe ori, acela de educator de clienti. Si o fac. Mai intai, le explic bazele, ii fac sa inteleaga cum functioneaza o campanie online.

 

Dupa aceea, le dau argumente tehnice pentru nevoia de timp pe care o avem in derularea proiectului. Le explic de ce al lor proiect nu se poate realiza "ieri" si ca trebuie sa aiba rabdare, daca doresc un produs de calitate.

 

Dar este ok, nimeni nu se naste invatat si, cat timp exista bunavointa, colaborarea decurge cu beneficii de ambele parti.

 

Nu pot spune ca facem acelasi lucru si cu clientii mari, care au departament de marketing. Acolo, comunicarea este mult mai rapida si mult mai putin de explicat.

 

Cum functioneaza relatia cu clientii nationali

 

Da, avem clienti nationali, dar si internationali. Sunt clienti care stiu ce vor, cu care lucram atat pe mentenante, cat si pe proiecte. Pentru un client national, in afara de partea de mentenanta, avem si cate un proiect nou pe luna de complexitate medie.

 

Pentru clientii internationali avem lucrari mari si foarte mari, de complexitate mare. In general, pentru international, dezvoltam partea de aplicatii de mobil, magazine online. Dar aplicatiile de mobil sunt baza.

 

Pentru clientii nationali, asiguram mentenanta, dar si administrarea de campanii Facebook si Adwords, dezvoltam website-uri medii si minisite-uri. Depinde de strategiile lor de marketing planificate. Acest lucru ne organizeaza foarte mult si pe noi. Un client organizat inseamna un project management mai bun si mai exact.

 

Colaborarea se desfasoara 90% pe online. Avem clienti din Canada care ne viziteaza o data pe an pentru discutii despre proiectele viitoare sau cele vechi. Avem in Germania un client mare cu care nu ne-am intalnit niciodata, dar colaboram foarte bine de 4 ani. La fel si in Bucuresti, sunt multi clienti cu care ne vedem de 2-3 ori pe an.

 

Avem, in cadrul firmei, un departament tehnic care preia solicitarile lor si le organizeaza. Incercam sa fim prompti, reusim, in mare parte, si acest lucru este foarte important.

 

Specificul muncii unei agentii locale

 

Nu stiu daca exista diferente asa de mari intre o agentie locala si una din Bucuresti. Am lucrat in Bucuresti si nu vad diferente majore.

 

Un element foarte important cred ca este project managementul, asta peste tot. Intr-o agentie locala, este definitoriu. Din punct de vedere al managementului, este foarte importanta fidelizarea angajatilor. Mai mult decat cea a clientilor. Poate exagerez, dar o echipa puternica poate decide trendul ascendent al unei agentii.

 

Totodata, dezvoltarea si caile de dezvoltare sunt importante. Cum ajungem la clientii mari, cum ii luam din Bucuresti sau din afara tarii si ii facem sa lucreze cu noi. Abordarea si increderea ca tu, ca agentie locala, te poti lupta de la egal la egal cu orice agentie din Bucuresti. Si se poate.

 

Am realizat proiecte pe branding in 2 oameni si am concurat in pitch-uri cu agentii foarte mari din Bucuresti, care, pentru acelasi proiect, au mobilizat echipe mult mai mari, cu experienta mult mai multa.

 

Limitele abordarilor neconventionale

 

In online sau branding, exista tot timpul neconventional. Daca, in online, suntem bine ancorati in niste limbaje de programare, in partea de concept, UI, UX, neconventionalul poate fi si 100 %. Cat timp, in spatele neconventionalului, exista solutii tehnice. Deci nu avem limite.

 

Limitele, de obicei, sunt impuse de catre client, de care limitarile de branding, dar avem si proiecte unde putem dezvolta si implementa solutii neconventionale. Daca am face o statistica cu proiecte neconventionale, exemplificarea acestora a facut ca toti clientii care le-au vazut sa fie convinsi ca au facut alegerea corecta cand au ales sa lucreze cu noi.

 

Diferentierea

 

Competitia apare doar in pitch-uri. In rest, noi avem clientii pentru care lucram de mult timp, avem clienti nationali si cei internationali. Dar, daca discutam de diferentiere, aici apare structura pe care suntem noi organizati: Project manager, Art director, designer, front end developer, full stack developer, mobile developer, marketing & SEO etc.

 

Putem oferi astfel produse de calitate, deoarece fiecare faza a unui proiect este realizata de o persoana care este specializata pe ceea ce face. Eu ma ocup, de exemplu, de design si project management.

Imi place sa fac design, pentru asta m-am pregatit si nu as putea renunta in favoarea managementului. Chiar daca in cadrul agentiei mai exista un designer, eu ma ocup de foarte multe dintre proiecte si iau si proiecte noi.

 

Incercam, acum, sa ne dezvoltam mai mult pe branding, realizarea de identitate vizuala. Mizam, astfel, pe creativitate, seriozitate si corectitudine. Mizam pe un serviciu cu costuri corecte si rezultate foarte bune. Mizam, totodata, pe o echipa de oameni entuziasti, focusati pe solutii.

 

Publicitatea constanteana

 

In Constanta, acum, este greu sa vorbim despre publicitate, dar mai usor decat acum cativa ani. Putem vorbi despre outdoor, BTL si cam atat. Pe web, piata este slaba. Suntem cateva angentii care si-au depasit conditia. Clientii mari de pe web au fost deja impartiti intre noi.

 

Eu, de exemplu, am inceput totul de la zer0, fara niciun ajutor, fara relatii sau bugete in spate. Am atras cativa clienti mari din Constanta, prin recomandari. Lucrez in continuare cu ei, chiar si dupa 10 ani. De exemplu, avem un magazin online pentru copii, care, intre timp, a devenit si cel mai mare din Romania. Am crescut impreuna.

 

Nivelul de cultura si educatie in acest domeniu este scazut in Constanta, oamenii sunt focusati pe afaceri rapide. Sa nu uitam ca avem portul Constanta, multe business-uri se fac in si  in jurul lui. Nu avem multinationalele din Bucuresti si mediul necesar care sa faca Constanta sa creasca si pe alte laturi.

 

Pe noi nu prea ne mai intereseaza publicitatea la nivel local, nu lucram in outdoor, nu facem productie decat selectiv.

 

Concluzia mea personala este ca suntem in schimbare, crestem - in primul rand, la nivel de individ - apoi, la nivel colectiv. De noi depinde sa reusim in acest business, ca in oricare business, dar cu atat mai mult in aceasta zona, care apartine creatiei.

 

Sursa: IQads.ro