Contact
Bd-ul. Mamaia, nr. 152, Et. 2, Constanta, Romania
Telefon Birou: +40 241 485 002
Management: +40 755 690 002
Evenimente: + 40 755 690 000

Email: office@touch-media.ro
Acest site apartine comaniei Touch Media SRL
Este interzisa reproducerea textelor si preluarrea imaginilor fara a avea acordul nostru.

Copyright 2015 S.C. Touch Media S.R.L
Toate drepturile rezervate

blog
touchmedia360o

Ce este un logo? Indreptar pentru clienti.

Daca ne uitam pe wikipedia.ro, vom gasi urmatoarea definitie pentru un logo:

 

Un logo (probabil o prescurtare de la logogramă, din logo- „cuvînt” și -gramă „scriere”), numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc.

Logo-ul poate fi compus din una sau mai multe litere, o imagine sau o combinație a acestor elemente. Un logo al unei întreprinderi trebuie să fie clar de recunoscut și să se identifice cu o caracteristică pentru întreaga întreprindere. În contextul legal, logo-ul este și marca înregistrată a unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. De obicei, agenții de publicitate însărcinează designerii cu crearea unui logo respectiv.

Logo-ul trebuie să evidențieze semnificația numelui sau activitatea companiei și să redea renumele acesteia. Acest lucru poate fi realizat printr-un simbol grafic și/sau al unui scris selectat. Pentru aceasta, trebuie să fie aplicată formulă „KISS” (Keep It Short (and) Simple), ceea ce înseamnă — ce este simplu se memorează ușor.

 

 

Vreau sa subliniez sintagma „KISS” (Keep It Short (and) Simple). Desi nu este un serviciu pe care il practicam constant si, atunci cand o facem, el nu apare doar sub simpla denumire de logo, deoarece il vindem ca pe un pachet de identitate vizuala catre client, inca ne lovim de micii intreprinzatori care doresc "un logo". De exemplu, o firma de shipping nu doreste altceva decat un vapor sau un glob pamantesc in jurul caruia se invarte un vapor, o agentie imobiliara doreste o casa iar o firma de agricultura un spic de grau. Clar si la obiect. Si mai auzim de la ei si " sa fie frumos, asa". Intebarea noastra vine natural atunci:

 

- Dar ce insemana frumos? Cum definiti dumneavoastra un logo frumos?

- Paiii... sa fie asa, lucrat, sa se inteleaga despre ce este vorba si sa fie asa, frumos.

 

In majoritatea cazurilor, cand incepem sa lucram la o identitate vizuala, o facem dupa un brief de creatie pe care beneficiarul il completeaza, dar exista si categoria de clienti X care completeaza brief-ul degeaba sau deloc. Ca sa fiu sincer, incercam sa fugim cat mai diplomatic de clientii care nu stiu ce vor, care nu au habar de ce inseamna un logo, care nu inteleg ca acesta poate fi facut si dintr-un simplu font si nu trebuie sa aiba un simbol evident pentru a fi usor de memorat si pentru a avea potentialul necesar de a reprezenta un brand.

 

Am scris acest articol in urma unei cereri pe care am avut-o zilele trecute si care m-a dezamagit, mai ales ca era vorba de un domeniu asemanator cu al nostru. Desi este foarte simplu de constientizat si inteles esenta unui logo (numai daca ne uitam la brandurile celebre) multi clienti inca au teama de a trece de un anumit prag.